Finnåkers sommar 2017

Medlemsträff Finnåkers kursgård

Medlemsträff på Finnåkers kursgård nära Köping i Västmanland

3-6 augusti 2017

Vi startar torsdag eftermiddag och håller på till lunch på söndagen.

För vem?

De som har Marfans syndrom och deras anhöriga. Alla är välkomna såväl barn som vuxna; både familjer och enskilda vuxna, eller vuxna med anhöriga som är intresserade.

Alla deltagare måste vara medlemmar i Marfanföreningen - både vuxna och barn. Ni som ännu inte är medlemmar löser först medlemskap; 200 kr för enskild vuxen eller den man vill ha som familjens huvudmedlem, samt 50 kronor per ytterligare familjemedlemmar som bor på samma adress, för ett års medlemskap.

Vad vi ska göra?

Avkopplande sommaraktiviteter t ex, lek och spel, grillning, utflykt, yoga och samtalsgrupper för de vuxna. Samtal och reflektioner om hur det är att leva med Marfans syndrom eller att vara anhörig.

Samt någon av dagarna medverkar en läkare som har speciellt intresse för och kunskap om Marfans syndrom och det blir möjlighet att ställa frågor. Vår plan är även att bjuda in en fysioterapeut.

Vi håller till på Finnåkers kursgård

En lägergård i södra Bergslagen, på gränsen mellan Västmanland och Örebro län. Rummen har tre eller fyra bäddar, så du som kommer själv måste vara beredd på att dela rum.

Finnåker är ett gammalt järnbruk med anor från tidigt 1600- tal. Skogarna och vattnet var av största betydelse för bruket. Det har hela tiden använts för att tillverka kolen som fungerade som bränsle i smedjorna. Det gamla bruket lever vidare – nu som en modern och levande konferensanläggning till stor glädje för såväl besökare som för Finnåkersbygden

Pris

250 kronor per vuxen och 200 kronor per barn under 15 år. Resa betalar man själv. Boende, frukost, lunch och middag står Svenska Marfanföreningen för tack vare bidrag från bl a Sunnerdahls fond.

Anmälan sker senast 15 juni

Till marfan.sverige@gmail.com eller per telefon till Paula Grandell, 070-492 41 67.

Ange:

• namn och adress på alla som vill komma, även barn eller andra familjemedlemmar

• ålder på barnet/barnen

• Uppgift om man har Marfans syndrom eller inte

Om ni är fler än 4 i samma familj får inte alla plats i ett rum.

I så fall berätta hur ni helst vill bo.

Först till kvarn........